Za generiranje random broja java već ima ugrađeni Random class koji će generirati random broj. Zato moramo prvo javi reći da ćemo koristiti taj Random class na način da ćemo importati taj class, slično kao što smo to radili sa “import java.util.Scanner” no sada ćemo staviti “import java.util.Random”. Ovako:

import java.util.Random;

Sada obavite stvari koje su neophodne da bi bilo koji program u javi radio. Znači stvorite novi class kojeg možete nazvati kako god želite, ja ću svog nazvati “Rand” i stvorite glavnu metodu. Ako ne znate kako, prisjetite se u ranijim lekcijama. Sada stvorite varijablu koja će sadržavati random broj i nazovite ju po želji, ja ću svoju nazvati randomNum. Ovo je kod kojeg biste do sada trebali imati:

import java.util.Random;
class Rand {
public static void main(String[] args) {
int randomNum; }
}

Sada se prisjetite malo kako smo uzimali korisnički unos te ga spremali u varijablu. Gotovo istu stvar ćemo činiti i sada.Stvoriti ćemo novi random objekt kojeg ćemo nazvati rand. Potom ćemo tu vrijednost pridružiti ranije stvorenoj varijabli randomNum. Kod izgleda ovako:

//Stvara novi random objekt koji se zove rand
Random rand = new Random();
randomNum = rand.nextInt();
//Pridružuje vrijednost varijabli randomNum

Sada da bismo ograničili raspon brojeva u kojem će biti novostvoreni random broj, moramo kao parametar staviti broj do kojeg želimo da se random brojevi stvaraju. Ovako:

//Stvara random brojeve između 0 i 14
randomNum = rand.nextInt(15);

Ako sada dodate naredbu da se randomNum ispiše na ekran i pokrenete ovaj program, trebali biste dobiti broj između 0 i 14. Naredba glasi:

System.out.println (randomNum);

Nadam se da ste uživali u ovoj lekciji.Moja preporuka je da za vježbu pokušate spojiti ovu lekciju i prethodnu. Napravite neki program koji će učiniti nešto u ovisnosti o tome koji se random broj stvori.